De olika sätten att bli vampyr på!

Jag tycker att det är väldigt farcinerande vad fantasin kan göra, för hur många olika sätt finns det inte att bli vampyr på??

Först har vi Vampire Diaries där du tömmer människan på blod, ger den vampy blod och sedan dödar man människan och simsalabim där har du en vampyr!

I vissa fall räker det med att du tömmer människan på blod och ger den vampyr blod, det är väl vad alla metoder har gemensamt eller?

Twiligt då, jo där räker det med ett bett av en vampyr så blir den en. Där handlar det mest om att du blir förgiftad. Om jag ska vara ärlig vet jag inte så mycket om vad Twiligt blodet gör. S.Meyer har inte skrivit så mycket om det vad jag kan minnas. För i de flesta andra serier, böcker, filmer så har vampyr blod en läkande effekt!

True Blood har en annan teknik som påminner väldigt mycket om Vampire Diaries, där man tömmer människan på blod, ger den vampyr blod och sedan begraver man människan som kommer återuppstå som en vampyr!
Sedan vet jag inte fall "the maker" måste vara begraven med vampyren eller om Bill (när han gjorde Jessica) grävde ner sig också för att visa sympati (eller är jag helt ute och cyklar?)

Finns det fler sätt? Iså fall kommentera gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0