Skillnaden på True blood skriftligt och på film!

Skillnaden är stor, verkligen. Har läst alla True Blood börcker på som finns på svenska och som sagt det är mycket inte "inte" stämmer med serien. Som tex, Tara är inte Sookies bästa vän, utan mer som en bekant.

Jasons tjej från hotshot är inte blond, och hon försöker i boken gömma Jason när han blivit kidnappad.

Den sista boken, nr 4 på svenska är inte alls lik sesongen nr 4. Nu kanske det blir en liten spoiler här, men slutet av sesong 4 är inte allas samma sak som slutet i boken, och vart tog ex varulvsprovet vägen? (som var med i boken).

Om jag får blanda in mina åsikter så tycker jag att Serien på tv är mycket bättre än böckerna, men det kan bero på att jag sett serien först och inte läste böckerna innan!

Vad tycker ni, är True blood bättre på tv-skärmen eller i böckerna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0